Friday, May 15, 2009

Suka dan Tak Suka..

Pekebendanyer la yg suka dan tak suka nih. Lately aku makin perasan benda ape dalam kehidupan aku ni yg aku suka dan aku tak suka..... meh list out supaya aku leh ingat dan review bila menjelang tahun baru..ahahahah

Woish...tembamnyer puan blogger...wakakkaaka...ni antara senarai TAK SUKA dulu ehh...hehehhe


1) Akhir2 nih aku sangat tak suka FAIZAL TAHIR dan lagu2nyer...kalau dengar radio dalam kete aku akan tukar channel atau tutup terus bila dengar suara dia...so annoying..tak suka nyanyi jerit2 dan bingit...mintak mahap yer peminat dia dan penyanyi itu sendiri.....

2) Aku tak suka orang lambat bila berjanji. Means...aku tak suka menunggu. Dulu masa bercinta, janji kul 2...aku mmg sebelum tu dah sampai...tapi heran kodri lebih awal dari aku...tu yg menambat hati aku tuh...tapi sekarang...well...people change...

3) Aku tak suka rumah bersepah bila aku baru balik dari keje/kampung/ bila keluar rumah...keadaan rumah akan mengganggu perubahan emosi aku...wakakakka...

4) Aku tak suka orang nak mintak tolong aku tapi guna orang tengah. Ni jadik kat adik2 biasanya (suka suruh mak tolong tanyerkan aku)...kene call or msg aku sendiri dengan budi bicara sendiri utk mintak sebarang pertolongan. Akupun lebih waras utk berfikir dalam memberi sebarang pertolongan... wakakakka

5) Aku tak suka orang gedik... yukssssss...

6) Aku tak suka kucing..nape yer?????

7) Aku tak suka buat sesuatu bila berada dalam keadaan unprepared. Kalau takde dalam perancangan awal..mmg aku agak muncungkan bibir utk buat... tapi kadang tu buat jugak... utk jaga hati. Kita kene gak jaga hati perasaan orang hihihihih.... tu je la yg teringat buat masa nih...

Motif taruk gambar kawan2...hehehhe aku rindu diorang...dan kawan2 yg takde dalam gambo nih..teringat masa belajar dulu...syiokkkk. Ni lak senarai yg aku SUKA... suka tul......suka la...

1) Aku suka masak bila orang suka makan ape yg aku masak

2) Aku suka bahagiakan mak dan abah aku... sangat tak boleh utk kecewakan diorang..rasa berdosa besar je..hehehehe mmg la kan..kan

3) Aku suka bila rumah kemas dan lapang..selapang fikiranku...heavennnn....

4) Aku suka manjakan anak2 buah.... ye ker...yer la... tak caya tanyer diorang.. diorang sayang aku lebih ke atau ateh lebih..wakakakak... sure la aku menang... sorry ateh...wakakaka (saje je pasal tau dia dan adik badikku yg lain adalah silent reader aku..)

5) Aku suka bila suamiku bahagia... dia pun sensitip oooo...tapi kadang2 wat we give we will not get it back immediately or as we need...its always comes surprisingly (betul ke ayat aku nih..lantakla)... laki aku suka wat gimix.. cam raja lawak wakakka..(hanya aku dan dia yg tahu)

6) Aku suka bila orang mudah mesra dengan aku... pasal akupun bukan jenis diam je... akupun mudah mesra gitu...malu ai

7) Aku suka cium anak2.. aku suka cium suami..chaitttt....mmg ar, korang tak suka ke...rugi woooo

Tapi kadang kita kene follow the flow.... tak semua orang tau ape kita suka dan tak suka.... diam2 sendiri je la...yer la kan nak follow the flow...

No comments: