Wednesday, January 7, 2009

Alhamdulillah..Syukur

Alhamdulillah syukur...

Minggu pertama tahun baru ni aku rasa kehidupan aku sangat teratur. Kalau dulu aku agak kalut, penat, kelam kabut..tapi sumer tu aku dah dapat ejas...insyaallah berpanjangan.

Mungkin sebab anak2 dah makin besar dan boleh bawak diri sendiri. Tak perlu lagi diperhatikan macam masa baby. Ain pun dah faham pagi2 dia mesti ke sekolah. Sepanjang minggu ni dia takde meragam. Senang je aku kejut bangun pagi2. Cuma dia nak mandi air panas je. Takpe la....itu ibu bole sediakan... ngantuk mmg dia selalu je ngantuk..masuk kereta dia terus tido balik... maklum la, aku pagi2 ni banyak lencongannya. Dalam kul 6.30-6.40 aku dah mesti kuar umah... anto Amirul ngan harith kat umah Kak Siti di seri kembangan.... then anto adik aku kat SMK Putrajaya 1 (Presint 8), terus anto ain...tapi aku mesti g punch card dulu..mana tau karang tersangkut kat sekolah ain...lambat lak punch. Balik kul 4.30 aku dah amik ain, bukan ape pasal cc aku nak balik seremban selalu tumpang kau ke depan..kalau aku tak amik ain awal2..sian dia lambat karang tinggal bas lak. Adik aku Pain biasanya datang opis aku, kalau dia ade study group or Koko kat sekolah mmg samada dia tunggu kat Bus stop JPM or aku amik kat sekolah.

Pada aku, mmg penat tapi aku puas hati uruskan semua tu sendiri. Ramai tanyer aku nape tak amik orang gaji je, senang..anak2 dia leh jaga, balik umah pun dah bersih je. Nape yer...sebab aku rasa janggal anak2 aku orang lain uruskan, umah aku ade sistem aku sendiri...jadik kalau orang lain uruskan dah terkeluar dari sistem aku. Lagipun takde privacy la... Makanan keluarga ikut selera aku dan suami...kalau maid ade aku takut sama ada aku takleh makan masakan dia atau dia lak tak leh makan makanan aku..hahahahaaa... lagipun family aku simple... Kengkadang aku merungut gak penat... tapi bila aku pikir2 balik... nak jadik ibu mithali, isteri solehah mmg aku kene redha dengan tanggungjawab aku nih. Syukur gak suami aku byk bantu, walau dia ni tak seromantik suami orang lain, tak seperfect suami orang...aku tetap bersyukur... kami saling melengkapi...akupun tak perfect... dia selalu je melengkapkan kelemahan aku....


1 comment:

sHiReEn said...

Alhamdulillah.. semoga kehidupan kita lebih sempurna dari sebelumnyer...ececece....