Tuesday, January 13, 2009

Aku kene temberang...

Kan N3 aku sebelum ni ade citer ain ngadu sakit kaki... oleh kerana kekerapan dia mengadu tu menjadi2...plus pagi semalam masa nak g sekolah dia ngadu lagi... sampaikan nak jalan dari parking ke sekolah pun dia jalan cam orang takde lutut. Pelan2 jalan..bila tanyer sakit ke kak..."sakit" katanya..sakit camana?? "cam pedih je" serius je bunyiknyer tuh. Sampai opis aku surf internet pasal sakit2 sendi then jumpa satu artikel pasal "Atritis - usia muda tidak terkecuali". Bila baca kanak-kanak juga tidak terkecuali untuk mendapat penyakit ni dan simptom2nya ade sikit2 macam yang ain ngadu kat aku, tengahari tu aku tekad nak bawak dia g klinik utk cek. Dalam kul 12.30 aku g sekolah amik dia. Kasitau cikgu nak bawak g klinik. Balik opis tuko baju akupun berdesup terus g klinik Putrajaya... Ain mula tanya nak buat ape ibu "nak jumpa doktor la, kakak kan selalu kata kaki akak sakit, kita cek la" tapi...."Tanak la bu, mana ade sakit" "abis pagi tadi kakak tak boleh jalan kata sakit kaki"... "sebenarnya kakak tipu ibu je" Haaaaaaaaaa!!!!!

Aku : Abis akak selalu kata sakit kaki tu sakit ke tidak??
Ain : (Senyum kambing) tak..kakak tipu ibu
Aku : Abis malam2 akak selalu kata akak sakit kaki tu sakit ke tidak
Ain : Senyum lagi...tak...
Aku : Abih ni dah sampai klinik nak jumpa doktor ke tak nak
Ain : Akak tak nak.. mana ade sakit kaki
Rasa cam nak cobit2 je budak nih. Dah sampai klinik baru cakap tipuuu.. aduhai... aku tanyer nape kakak tipu...dia tak menjawab, cuma senyum je. Bila aku cerita kat abah dia...dia leh kata.."Jahat la ibu ni, jangan la cerita" tau malu..hahahaha nak cerita gak. Lastly alang2 dah sampai klinik aku je yg jumpe doktor pasal aku mmg sakit lutut( otot tak kuat) pasal pernah cedera masa main netball.

2 comments:

jesnita_ns said...

ooo ibu yg sakit lutut..menurun kt anak le ni..huhuhu

nur hidayah bohari said...

ain ain...haha