Friday, January 9, 2009

Ain demam..


Ujian..ujian... semalam petang masa aku amik ain kat tadika dia cakap ibu...kakak macam panas la sambil pegang dahi.. Ain biasanya kalau dia kata gitu mmg betul dia nak demam. Aku rasa dahi dia..mmg ade panas sikit. "Takpe kak..balik ni makan ubat yer..esok kalau tak demam lagi bole sekolah"...siap dia ngadu sendi2 dia sakit... aku dah start cuak dah pasal dia selalu ngadu lutut dia sakit..siku sakit..semalam dia kata jari2 dia sakit...


Dia mintak aku buatkan bubur nasik..ok la aku masak bubur, ayam masak kicap..then buat lauk lain utk kodri. Banyak gak dia makan.. pasal sebelum tu dah makan ubat so dia kata dia dah baik... Kul 11 gitu aku rasa panas balik...aku mmg tak leh lena tido kalau anak demam...maka satu malam la aku kekejap bangun jelum badan ain. Panasnyer badan dia...tengah malam tu aku kasik ubat lagi sekali tapi tak kebah gak. Pagi ni masih panas... tapi aku kene keje gak... ain tinggal ngan nenek.. nasib ada nenek, abahnya lak ada banyak urusan arini... takpe la..aku sangat percayakan mak aku dalam menjaga anak2 aku. Kot tak baik gak tengahari ni kene la balik bawak dia g klinik.... Jangan la demam lama2 kak...risau ibu...

3 comments:

sHiReEn said...

alahai sian ain demam... malam tadi pun rafiq ckp dia demam... tp aku rasa badan dia...tak ada ler panas mana....tu alasan malas nak ke sekolah ler tu...

cepat sembuh yer ain....

jesnita_ns said...

rafiq tu dpt rasa le awek dia demam tu yg dia pn rasa demam sama..hak hak hak..semoga ain cepat sembuh...

nur hidayah bohari said...

ain rindu cik dayah eh....
hehehe...
get well soon..