Tuesday, March 1, 2011

nak pitamsss

Pagi ni terlalu banyak dugaan nak datang keje... dugaan utama hari ini adalah para pemandu sengal..arghhh marah tul.

Arini hubby kuar awal makanyer kene la hantar si harith ke umah ibu pengasuhnya... kuar awal dari biasa, ala awal 5 minit je pun. Lepas hantar harith baru lintang pukang kejar masa balik utk pastikan tak lewat hantar anak skolah dan tak lewat masuk opis...eeehhhhh perjalanan bermula dengan lancar tapi sampai simpang kat batu 16,sebuah van yg agak uzur masuk dari simpang.. perlahan dan sangat slow motion, aku take over...okeh settle...lepas 10 meter sebuah kancil masuk dari simpang juga dengan perlahan sedangkan aku baru nak speed nih..haishhhh... lamanyer amik mood nak bawak laju sikit tak leh ke...geram dah ni..take over lagik..nasib lane sebelah takdak kete... eehhhh elok 20 meter lebih kurang gitu aku baru nak speed pasal kat situ jalan punyer la straight dan clear....sebijik satria mmh ko dah nampak aku laju eehhhh ko kuar gak dari simpang dengan terhegeh2... aku rasa dia bawak dalam 40km sejam je..bayangkan la aku masa tu dah speed dekat 80km terpaksa memperlahankan momentum..rugi tul minyak aku pg nih...apasal aku asyik jumpe driver sengal je nih... mulut jgn cakap le berkoyan2 dah caci maki kuar..hasiyoooo

tak lama dapat take over aku remmm sikit tanda geram..diorang ni takde pikirke nak senang lenang atas jalan raya tolong la kuar kul 10 ke...ni baru 6.30 okeh...tapi area langat ni waktu tu dah start jem pasal jalan kuar masuk cuma 2 lane je. Ya ampun tolong la..penderitaan aku belum berakhir okeh.. lepas tu aku jumpa lak wira sengal follow lori..okeh kot ko takut nak take over pun jangan la bawak kete tamak lane...dok kiri sikit kasik can aku potong ko boleh??? ni tak elok dia drive kete kat tengah2 lane, kiri tidak kanan pun tidak... aku nak potong pun tak lepas...sengal tul...alih2 smpai kat skolah dak jalil upenyer dia nak turunkan anak dia..cibaisss tul ko nih apsal la ko buang masa aku dekat 10 minit ikut montot ko hah... aku bayau cukai gak tau...

dan seterusnya adalah kesesakan yg agak haibat sampaila ke putrajaya kerana pagi ini hujan lebat bila masuk highway grand saga nak ke putrajaya....ohhh...penderaan mental tul la... nasib tak lewat anta budak2 dan tak lewat jugak masuk opis walaupun punch card kul 7.58...

Hoh agaknyer pagi ni sebab stresss terlampau di pagi hari...awal pagi aku dah rasa camnak pitam... g beli makanan pun berdiri beratur nampak cam berpinar gelappp je cam nak jatuh, peluh2 jantan dah kuar tanda nak muntah...wa cepat2 dok kat kerusi walau masa tu beratur panjang....bila smpai turn aku baru bangun....sorry kak sy nak pitam td...

sekarang dah dekat kul 10 pg tapi aku lum sarapan sebab perut aku dah start mual dan ade tanda2 nak muntah... soto yg tadi kurasakan sedap dah memualkan bila terbau daging kat sup tu... ooohhhh lantas mencapai roti sekeping kononnya nak alas perut sebelum melantak soto...tapi tupun aku baru dapat 3 kali gigit dah takde selera

Esok aku cuti sebab nak g check up.... amboi sampai amik cuti..bukan ape, biar yg mengganti tempat aku rasa selesa..bukan rasa seperti menyelesaikan kerja orang...kadang ada orang kerja sangat ikhlas dan tak berkira...tapi tak semua begitu.. sikap kita la yg menentukan hala tuju karier kita di masa akan datang..kalau tak takkan Bos aku beriya2 carik aku balik mintak serve dia smpai sanggup call JPA mintak tukarkan aku segera ke opis dia kan..bukan riak tapi supaya menjadi teladan..kalau nak...

2 comments:

zazahashim said...

saye pun drive cmtue kak..klau de yg bwk kete sengal siap la kene sumpah maki siap berkoyan-koyan..haha..

eh eh mcm best jek ayat bawah tue..bagus kak..sye akan pantau esok..haha..

p/s:tetibe sedap komen blog org..haha..

MKBS Resources Sdn. Bhd said...

kahkahkah.. ko suka kan.. mmg tau pagi2 dah emo...