Thursday, March 3, 2011

Anak..anugerah tak ternilai..




Tajuk tak leh blah bak kata orang sekarang... tapi serius aku mmg akan sakit telinga bila ain pun dah pandai cakap "ko apsal" ataupun "ko apahal" kat adik2 dia...bila dengar dia cakap camtu aku akan kata " kakak..cikgu ajar budi bahasa tu budaya sape???" heh..psiko sikit...tapisok2 dia wat jugak... tunggu la masa aku nak cili molot dia tu sok...


Atas permintaan seorang sahabat.. makanyer entry ini dan beberapa entry akan datang akan menceritakan pengalaman mengandung dan bersalinkan anak2ku yg tiga orang tu... unik la sikit pasal semua pun lahir ikut tingkap yg mana setiap kelahiran tu tak sama rasanya.
2 minggu lepas bernikah, bila tiba masa utk kenduri sebelah lelaki menjelang hari kenduri tu aku mmg sakit pala..tuhan saja yg tau rasa mcm nak demam. Dah la kedah panas lebih dari kita kat sini. takpa jugak la..majlis jalan juga dalam sakit pening tu.

sebulan lepas nikah saja gatai tangan beli pregnancy test..maklumla pengantin baru..ade la feeling2 excited tu kan. sekali test wahhhhh 2 line...sukanyer..bunting pelamin tau...pasal sehari lepas nikah tu aku mmg betul2 baru habis period..

Bulan2 awal mengandungkan ain aku cuma pening2 kepala, takde selera makan..lauk sumer rasa tak sedap. Tapi yg lalu tomyam (pun kat 1 kedai je area puchong prima..aku nak akak sorang tu je yg masak..org lain buat tak sedap), bihun goreng pun kat kedai yg sama..pergh..mmg ngade2 tul. Masa ni hubby keje ngan eon bank wat kredit kad, selalu la outstation.. nasib la masa ni dok ngan mak. Aku g check up mengandung pun sendiri sebab tak suka tengok dia dok tunggu aku tapi dalam hati gelisah nak g keje...ok bang.. u g la keje..I'm ok, lagipun yg nak kene cek air kencing ai, perut ai...perut u doktor tanak cek pun..hehehehe


bulan berganti bulan, kata orang setiap anak tu ade rezekinya. Masa mengandungkan ain la aku suh dia try apply keje kat Management Carrefour memandangkand ulu dia penah jd KFC restaurant manager...jadi jawatan yg dipohon mg sesuai juga.. dah tersurat mmg rezeki dia...dapat la job tu menjelang bulan2 akhir nak bersalin...kan kelahiran ain tu membuka rezeki keluarga kami..

Sepanjang mengandung aku takde masalah langsung. Darah ok, gula ok, berat naik sikit cantik... baby ok..berdebar2 gak nak tunggu bersalin. Yerla kata orang anak sulong ni sakit lain sikit...berdebar2 ooo

4 comments:

Nur Hidayah Bohari said...

smbungan kisah subur tadi? hihihi

jesnita_ns said...

cite ko cam tergantung le anie..apa kesinambungannya..

MKBS Resources Sdn. Bhd said...

sabo le pai...tak dan menyudahkan...sabaq no

OUTBOUND DI MALANG said...

nice post :)
ditunggu kunjungan baliknya yaah ,