Tuesday, December 9, 2008

Aidil Adha and D' day after......

Salam AidilAdha... raya aku kali ni simple.. tambahan lak si Harith meragam nak berkepittt je ngan aku pasal dah 2-3 hari dia tak sedap badan. Pagi2 bangun aku masak laksa..buat kuah siap2..laksanyer dah rendam dari malam tadi.. semalam dah tolong mak masak rendang ngan kuah kacang... kalau dulu dok jauh kita balik mmg full time kat umah mak la..tapi bila dah dok dekat nih kene gak masak utk rumah sendiri...tau je la..adik beradik aku dan ipar duai gerenti serbu umah aku raya2 nih...
Umah dah aku kemaskan dari malam lagi...payah tul nak kejutkan anak-anak aku nih. harith...mmg habbit dia aku bangun dari tilam je..dan2 dia pun bangun.. aku kejutkan abah dia la.."Yang...selamat hari raya..bangun nak g semayang raya nih".... turn kakak.. "Kak...bangun lekas...kan raya nih".. kakak mmg cecepat bangun..capai tuala terus g bilik air mandi..."IBU.... sejuknya air ni..." hehehe kan dari semalamnyer asyik ujan je...mau tak sejuk. Aku biar je dia mandi air sejuk tuh..biar kuat. Aku kecik2 dulu pun mak tak penah manjakan aku siapkan air panas bagai...aku orang kampung kan...
Cuma utk Harith je aku masak air panas... suh hubby buh water heater...tapi sebab umah aku preasure air tak kuat tak leh buh gak. Mandikan harith...mmg dia antu air..suke bebeno... pakai baju melayu..puas aku kejar dia nak pakaikan baju...aduhai... Abang masih dalam buai... mmg malam tadi dia ngigau nak tido buai... puas aku kejut.. "abang..cepatla...sumer orang dah mandi nih..nak raya umah atuk...abang je busuk"...dia wat derk je... abahnyer dah g semayang raya..aku siap2kan hidangan di dapur....bila hubby dah balik semayang baru dia yg kejutkan amirul...tupun puas nangis kat bilik air... siap2 then raya umah mak abah aku...
Hari ni..kene keje balik....


Aduh...boringnyer arini..dah le bos aku takdak.. 2 minggu dia kat Jepun...aahh rindu pulaks..akekekeke. Bos aku ni baik....bila dia ada sumer orang rasa aman dan selamat je.. termasuk la aku... Baiknyer aku puji2 bos..ahahaha tapi mmg dia baik.. easy going person.. aku rasa bertuah la bini dia dapat dia.. disenangi ramai....

Eeleh.. lelebih lak aku. Hihihihi... aku tengah boring nih...jadik saje2 nak tepek gambo2 yg ade dalam simpanan utk ilangkan boring.... enjoyyy...















b

No comments: